donderdag 21 augustus 2008

evaluatie

Beste mensen,
Dit was mijn eerste jaar Flevo. Kon om gezondheidsredenen niet alle dagen aanwezig zijn en heb daarom besloten geen pastoraat te doen en "alleen" met de aanbidding mee te doen.

Van de voorbereidingsdagen heb ik al genoten, natuurlijk deed het mooie weer daar aan mee, maar toch, ontspannen rustig, geen 'haantjes 'gedrag, onderling respect.

Het was voldoende georganiseerd om structuur te hebben en niet teveel georganiseerd zodat er de vrijheid was voor eigen invulling op bepaalde momenten en vooral voor de Heilige Geest om in te vullen. Heerlijk! Mede dank aan jullie toewijding en gevoeligheid Johan en Daisy!

Omdat het mooi weer was konden de bidders veel buiten bidden met mensen die daar behoeft aan hadden, anders zou de gebedstent te klein zijn geweest, maar volgend jaar hebben we vast weer zulk mooi weer.
De tent van aanbidding was uitstekend wat betreft inrichting etc. Ik heb genoten van de mensen die dag en nacht de aanbidding leidden, heerlijk om mee te mogen doen en te ervaren hoe Gods Geest af en toe sterk aanwezig was. Het enige dat ik soms storend vond was het harde praten dat plaats vond net in de tent aan de buitenkant van het scherm.
Nieuwe ideeën heb ik niet, voor mezelf hoop ik volgend jaar wel alle dagen helemaal aanwezig te zijn.
Verder wil ik graag kwijt dat het me jaren niet is overkomen dat zoveel toegewijde jonge mensen in zo korte tijd voor mij hebben gebeden, in het team en onderweg, het 'bidden werkt'-team. Heerlijk!!
Een bijzonder moment;
Op een gegeven moment tijdens de aanbidding ervaar ik dat er een 'golf' van onreinheid de tent binnenkomt. Aangezien de tent open is voor alles en iedereen kan dat altijd gebeuren. De aanbidding heeft zo duidelijk de overhand dat Gods Geest niet wijkt voor de tegenstander, maar ik ervoer in mezelf daarover erg veel strijd. De aanbidding stokte op toen ook en werd moeizamer. Dus ik vroeg Heer wat is dit. God liet het zien en ik heb deze machten weggestuurd (ik weet niet of het goed is hier nu uit te wijden over het hoe en wat maar ik zag heel duidelijk wat het was!), dat was even echt geestelijke strijd. Iemand van het aanbiddingsteam dat in die tijd 'dienst' had kwam vragen of ze voor me mocht bidden, was natuurlijk goed.

Degene die de aanbidding leidde, ik dacht Mathilde begon o.a. Efeze 4: 17 en verder voor te lezen en een stuk uit Romeinen 6. Dit sloot zo duidelijk aan bij wat ik ervoer! De situatie veranderde ook langzaam maar duidelijk!
Kortom: erg goed om mee te maken, de Heer was duidelijk aanwezig en Hij gaat door met wat Hij begonnen is!

vriendelijke groet Ineke Knoeff

0 reacties: