vrijdag 22 augustus 2008

Belevingen van Gerrit Bandstra

Een paar leuke verhaaltjes over een paar ontmoetingen tijdens het rondwandelen van een team met een 'bidden werkt' hestje aan..

Het eerste indrukwekkende vond ik dat mijn mannelijke gebedspartner iemand aansprak of we voor hem konden bidden.
Hij gaf direct aan dat hij dat wel wilde en zei meteen dat het om seks ging, dat hij daar een probleem met had.
Ik stond een beetje versteld van dat die man zo snel zei dat hij daar een probleem mee had.
Maar mijn collega en ik hebben ook de nodige verleiding en verleiding gehad dus wij konden daar begrip voor opbrengen.
We hebben toen voor hem gebeden en wat ik echt zoooo machtig vond, dat was dat ik hem mocht bemoedigen met het feit dat onze Vader niet wil dat er ook maar iemand verloren gaat.
Hij had na de tijd echt een grote glimlach op z’n gezicht en we hebben hem wel verteld dat de strijd/verleiding van seks nog niet over zou zijn, maar dat door de kracht van de Heilige Geest hij zich sterker mocht weten dan de macht van de duisternis.
Want waar Licht is, is geen duisternis.
Dus waar Jezus verschijnt is het satan die verdwijnt!
Daarna hebben mijn gebedspartner en ik hem naar pastoraat gebracht en hebben het van ons onvergenomen.


Toen ik later samen met Jessica op weg was met ‘bidden werkt’ zijn we na een tijdje aangesproken door iemand van het home-team waarbij een vrouw uit de auto was gezet door haar man bij de ingang van het festivalterrein.
Ze hadden iets van een meningsverschil o.i.d., maar de vrouw zat in tranen.
De medewerker van het home-team wilde er zelf eigenlijk niet mee bezig omdat hij dacht dat wij als bidden werkt team misschien beter met haar konden praten en bidden.
Jessica en ik zijn toen bij haar gaan zitten en de man van haar reed dikwijls weg.
We hebben even met haar gepraat.
Het bleek dat zij wel in Jezus geloofde als haar Verlosser, maar haar man nog niet.
Dit bracht ook enige wrijving met zich mee want ze zouden beide naar het festival toe.
Ze heeft toen een heel verhaal gehouden en Jessica begon te bidden en daarna heb ik gebeden.
Ook bad ik dat ze weer bij elkaar mochten komen en dat haar man weer terug mocht komen.
Op datzelfde moment word ik op de schouders getikt door haar man die haar van achteren omhelst en zei: ‘Ik ben er al hoor’
Ik had toen echt zoiets van waaauww Jezus, wat gaaaaaaf!
Haar man was namelijk 5 of 6 keer ofzo weggereden, maar kon niet weg omdat God hem tegenhield zei hij.
We hebben het evangelie uit mogen leggen aan die man en hij was er ook al mee bezig zei z’n vrouw.
Verstandelijk wist hij het dat Jezus aan het kruis was gegaan enzo, alleen het moest nog in z’n hart landen.
Daar hebben we voor gebeden.
Ze waren echt dankbaar dat Jessica en ik dit deden voor hun.
En zo is satan flink onder z’n kont geschopt!!!!
Hiervoor hebben we Jezus de eer gegeven want wij konden dit echt niet uit onszelf.
Jessica en ik hadden beide zoiets van ‘waaauw’ na de tijd.



Wat ook heel erg mooi was:
Ik was met een andere vrouwelijke gebedspartner onderweg, (Femke), en wij kwamen met ‘bidden werkt’ een jonge van een jaar of 10/11 tegen die per ongeluk een dartpijltje in z’n grote teen had gekregen.
Hij kwam met een lach op ons af en vroeg ons of we voor hem wilde bidden, dat vond de gebedspartner en ik eigenlijk best schattig :-D
We hebben toen voor hem gebeden, het plekje was niet weg, maar Femke zei dat het misschien verstandig was om even naar de EHBO te gaan om daar even het plekje te laten ontsmetten.
Toen heb ik ‘m even naar de EHBO gedragen en daar heeft Femke gevraagd of er iemand was van de EHBO die misschien nog gebed nodig had.
Er bleek dus iemand te zijn die het afgelopen jaar een hersenbloeding had gehad onder het autorijden en bij onderzoek bleek dat haar hartslag ook veel te laag was.
Dit hebben we dus in een stil kamertje samen besproken en voor gebeden.
Zij werkte ook als zendelinge in Afrika en zei na het gebed dat ze zo de aanwezigheid van God kon voelen.
En dat vond ik echt zoooooo gaaf.
Ze zat ook in tranen en dat heeft mij achteraf ook ontroerd toen we weg gingen.
Het is echt zo fijn dat je ook iemand kan bemoedigen met een bijbeltekst enzo want een gedachte die bij mij opkwam was: Komt bij mij, allen die vermoeid en belast zijt en Ik zal u rust geven.
Je kon wel merken dat ze een rotsvast vertrouwen had in de Heer Jezus en dat vond ik ook echt heel erg gaaf.
Het is echt zoooo gaaf dat je mag bidden met mensen om hulp te zoeken bij de Here Jezus.
Prijs Jezus voor Zijn genade aan ons geschonken, echt, echt waaaaaaaauw.
Ik ben Jezus zoooo dankbaar dat ik/we door Hem gebruikt mocht worden, om in Zijn dienst te staan.
Mijn Verlosser, Triomfator, Trooster, Overwinnaar, Halleluuuuuja!!!

___________________________________________________________________________________

Graag meer van dit soort verhaaltjes als je ze hebt!!! :) Leuk!!
Groetjes Daisy

0 reacties: